Sunshine in the morning is gone.


Fuhhh! baru sudah makan,baguskan gua asyik makan makan makan.Eh? suke hati gua laa =="
Well, seperti anda semua sedia maklum, bulan ramadhan dah pun melabuhkan tirainye begitu jua syawal yang bakal ikut jejak ramadhan *padahal baru 19syawal* Ohh,im gonna miss all this :(

Part bulan puasa.

-Akan merindui masakan yang jarang-jarang mak aku buat, macam-macam tapi aku dah lupe name makanan tu. *pelupa* Bukan senang mak aku nak masak best best nie. Bulan yang biase-biase? masakan pun yang biase laa.Teheee XD

-Bile berbuka puasa, family aku banyak gelagat. Kadang-kadang membosankan sebab adik aku tak balik rumah. Ape yang best sekolah kat hutan sana pun aku tak tahu.HAHA .Im gonna miss this too.

-Puase nie pecah rekod! Pergi bazar ramadhan 2 kali jea. Biase selalu je ikut ayah aku pergi bazar cari kuih.Err, korang yang tak pergi even sekali tu tak payah nak beat dengan aku, memang rekod korang MENANG.

-Terawih, yang nie laa aku paling rindu. Bukan tiap-tiap bulan ada. Sebulan setahun jea.


Tapi, bila Syawal dah nak bagi salam, ada juga part aku tak suka. Semua perempuan lah boleh dikatakan tak suka. Contohnya,


- Tukar langsir ni, tukar kusyen tu, tukar cadar katil ni, tukar sarung bantal ni.

- Ikut mak pergi beli barang dapur.

- Tolong mak pilih tudung mana matching dengan baju.

- Alat perhiasan yang berdebu tebal 4 inci kena berkilat bersih. Disebabkan oleh raya setahun sekali. Kalau berkali-kali, takkan jadi macam ni.

- Duduk didapur, pantang kalau bergoyang kaki depan tv. Ada satgi suara macam pelesit menjerit.

Humaigod -,-'. Tu laa part part aku tak suka. Mostly woman lah kan, lelaki apa kesah? Tak buat kot semua semua tu. Aku berani jamin!

Part raya? aku rasa tak ada kot. Semua best best.Tahun nie kurang sikit kot sebab atok sakit.

Part makanan- Makanan yang lidah tak pernah rasa pun ada. Kalau cik mak-mak, mesti masak yang sedap sedap, ye lah kan, raya setahun sekali. Beria ia nak suruh anak-anaknya gemuk -,-'

Part duit raya- Daripada parents, cousins, atuk, nenek. Tu tak kira lagi, selit selit adik beradik sepupu sedara cucu cicit belah mak dan abah. Budak muda tak payah kerja, duit duduk dalam sampul je dalam kocek jee. Oh heaven!!

Rasenye tade dah kot part raya.Enjoy your raya before habis. Sempat lagi nak buat puasa 6 hari. XD


Bye.




No comments:

Instagram